Tolk gebarentaal

Megaphone, Loud Speaker, Speaker, Voice, Announcement

Gelukkig hoef ik als degene die tolkdiensten aanbiedt niet veel vragen te beantwoorden over "hoe word ik een gebarentaalvertaler"? In plaats daarvan krijg ik van tijd tot tijd vragen als deze:

Hoe word je een professionele tolk? Heb je speciale technieken?

In antwoord op deze vraag kan ik alleen maar zeggen dat het waar is dat je geen speciaal doof talent hoeft te hebben, afgezien van het vermogen om gebarentaal te spreken. Om een ​​succesvolle tolk te zijn, is het echter noodzakelijk om uw eigen benadering van tolken te ontwikkelen. Daarbij hoort een hoge mate van flexibiliteit en originaliteit. Op je allereerste werkdag zul je misschien merken dat deze manier van tolken niet alleen saai is, maar ook niet plezierig. Als je echter volhardt in deze stijl, zul je snel merken dat je het onder de knie hebt en dan in staat bent om complexere missies uit te voeren.

Tot op zekere hoogte is de vraag "hoe word ik vertaler" gekoppeld aan de vraag "waarom leren sommige mensen gebarentalen?" Het is duidelijk dat sommige mensen de mogelijkheid hebben om een ​​vreemde taal te leren spreken, en het is duidelijk dat deze mogelijkheid hen helpt om een ​​nieuw perspectief en respect van hun leeftijdsgenoten te krijgen. Het is dus een combinatie van het leren spreken van een vreemde taal en het leren vertalen van de eigen taal. Om deze relatie te vereenvoudigen, zou ik willen zeggen dat de dove pedagoog, Walter Miscavig, een methode heeft ontwikkeld om gebarentaal te onderwijzen die in de klas kan worden toegepast.

De methode van lesgeven aan dove leerlingen omvat het overbruggen van zowel communicatiemiddelen als de bouwstenen van gebarentaal. De leerlingen leren om samen met gesproken woorden te ontvangen en te beoordelen aan de hand van tekens. Het overbruggingsproces wordt gedaan met behulp van gespecialiseerde hands-on instructieboeken en de audiovisuele apparatuur van de instructeur. Walter Miscavig's methode om gebarentaal te onderwijzen is Voer Instant Praktische Experimenten uit. Beide methoden zijn beproefde methoden voor het onderwijzen van jonge kinderen. Geen van deze methoden is echter perfect voor alle kinderen. Veel kinderen kunnen ernstige gehoor- en gezichtsbeperkingen hebben, of ze kunnen zich gedurende lange tijd niet concentreren. Ook de combinatie van verschillende technieken is belangrijk.

Er zijn veel leerstijlen. Sommige kinderen leren misschien liever door middel van auditieve begeleiding en anderen geven er de voorkeur aan om stap voor stap te leren. Veel kinderen kunnen eenvoudigweg zelfs de eenvoudigste opdrachten slecht uitvoeren. Een persoon moet altijd rekening houden met de leerstijl van een kind bij het inhuren van een effectieve dove leraar.

Het aanwervingsproces van een dove leraar moet specifieke expertiserichtlijnen volgen. Deze richtlijnen zijn gebaseerd op het type communicatie dat in de functie wordt gebruikt. Als de dove leraar bijvoorbeeld te maken heeft met mondelinge communicatie, kan het wervingsproces trainingsessies omvatten. In dit geval zal de leraar waarschijnlijk het huis van de leerling moeten bezoeken om basisvaardigheden zoals zeep- en watertrucs voor in huis te leren. De leraar zal waarschijnlijk ook naar het ziekenhuis moeten gaan waar het kind wordt behandeld voor medische problemen. Dit zou een ideaal moment zijn om extra vaardigheden op te doen in goede patiëntenzorg. Het wervingsproces kan ook het verkrijgen van een crimineel antecedentenonderzoek en een antecedentenonderzoek van de geheime dienst inhouden.

Een school is de ideale locatie voor een dove persoon om gebaren te leren en om communicatieve vaardigheden te ontwikkelen. Studenten leren zichzelf op een dieper niveau te integreren met de omgeving die hen zal helpen om zelfstandiger en zelfvoorzienend te zijn.

Geef een reactie

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *